Saturday, February 21, 2009

Wah!Sibuknya aku..

Sedar tak sedar dah lama aku tak mengupdatekan blog aku ni.Bukan aku tak nak tapi masa tak mengizinkan.Al-maklumlah jarak antara rumah aku dengan cc bukannya dekat.Semalam aku bercadang nak ke cc tapi tetiba aku dijemput pula untuk ke majlis kenduri kesyukuran akak aku.Berat hati untuk menolak.Jadi, aku dengan akak aku yang sorang lagi pergi juga ke majlis tersebut.Dalam perjalanan pulang, kami terus ke SP membawa anak2 bersiar2 di Taman Jubli.Meriah sungguh suasana hujung minggu di situ.Sebelum pulang ke rumah, kami singgah sebentar di rumah abang aku yang jarak rumahnya dengan TJ tak sampai sekilo perjalanan.Bila dah bertemu, anak aku dan sepupunya bukan main gembira lagi sehinggakan plan asal kami untuk menziarah kurang dari setengah jam bertukar menjadi hampir 2 jam.Walau bagaimana pun, itulah kesempatan masa yang kami ada untuk mengeratkan hubungan mereka sesama sepupu.Dalam perjalanan pulang, sebelum sampai ke rumah akak aku kami singgah menziarah emak dan ayah.Bukan main gembira lagi mereka bertemu dengan cucu2 mereka terutamanya anakku, Najihah yang hampir seminggu lebih tidak bertandang ke rumah tok dan tok wan dia. Tepat jam 9.15 malam dengan penuh penat dan lelah kami pulang.Aku dan isteri singgah di rumah akak aku mengambil kereta sebelum meluncur terus pulang ke rumahku.Setian di rumah, Najihah yang seharian tidak tidur terus melelapkan mata setelah diayun dalam buaian beberapa minit.Mungkin dia kepenatan bermain dengan sepupunya seharian.

Hampir terlupa!

Kisah kelas ganti yang aku janjikan...
Seawal pagi aku ke sekolah last week, aku terus menuju ke dewan meninjau kedudukan kerusi yang aku dan rakan2 susunkan sebelum pulang hari khamis lepas.Nampaknya semua terkawan.Yang sedikit terganggu adalah bahan pameran.Semuanya akibat tiupan angin kencang.Apa pun, semua program pada hari tersebut berjalan lancar.Syukur Alhamdulillah.

Kelas?
Aku dan Husna terpaksa ambil alih kelas 1 Kreatif kerana Us.Ridwan terpaksa menjadi pembaca doa dalam satu majlis rasmi di sekolah.Alhamdulillah, semua berjalan lancar.

Oh ya!minggu lepas juga sekolah mengadakan sukaneka.So, dalam post seterusnya nanti aku akan tempelkan gambar2 sekitar sukaneka sekolah.Watch out!

No comments:

Post a Comment