Friday, July 9, 2010

Praktikum dan abis,Exam dah abis, KISSM dah abis dan......interview SPP pun dah abis

Entry kali ini saya cuba muatkan beberapa kisah yang memberikan kesan dalam sejarah kehidupan saya.

Praktikum
Debaran menjalani 12 minggu praktikum sudah selesai.Seperti yang telah dijangka, "observe" bersama telah selamat dijalankan pada 1 April 2010. Alhamdulillah....lulus juga akhirnya.Bulan April tahun ini amat mengembirakan saya. Bukan sebab praktikum dah tamat, malah pada tanggal 15 April, tepat jam 6.13 pagi, saya dikurniakan seorang putera yang saya namakan ADAM SYAMIL.

Exam
Sebagai GDL, cuti sekolah tidak memberi apa2 makna melainkan kembali menjadi pelatih di IPG Sultan Abdul Halim.Kuliah bermula pada hari Ahad minggu pertama cuti.Dua minggu berkuliah,saya menduduki peperiksaan akhir.Memang mendebarkan memandang persedian untuk menduduki peperiksaan kurang.Namun, atas sokongan dari isteri dan anak2, saya berjaya mengharunginya dengan jaya....result tak keluar lagi..doakanlah kejayaan saya ye!

KISSM
Minggu KISSM bermula pada 21/6 dan tamat dengan peperiksaan UAK pada 6/7/2010.Mencemaskan,mendebarkan dan macam2 perasaan yang bermain di lubuk hati.Namun, berkat doa dari rakan2 dan keluarga, semuanya dapat diselesaikan.Result? Masih dalam penantian.Tawakkal A'lalLah.

Temuduga SPP
Perjalanan untuk menduduki temuduga SPP agak berliku.Bermula dengan nama tidak disenaraikan di portal SPP jelas memberi impak kepada emosi saya.Namun,semuanya terjawab sebaik saya melangkah keluar dari bilik temuduga pada 8/7 tepat jam 8.30 pagi.Bermacam soalan yang diajukan.Ada yang dapat saya jawab dan ada tidak.Namun,itulah temuduga.Bermacam soalan yang tidak dijangka sering diajukan.Usaha-Doa-Tawakal..

No comments:

Post a Comment