Tuesday, March 8, 2011

Bila masa pulak memandu kereta kena pakai topi keledar?!


Semalam saya menerima email dari PDRM.Email diterima setelah hampir seminggu saya membuat semakan saman secara online.Saya tak kisah pasal kelewatan email yang diterima, tapi kisah dengan isi kandungan email tersebut.
Kandungan email berbuny:
BERIKUT ADALAH SENARAI SAMAN SEHINGGA 28/02/2011

POLIS: KBC3477 Saman 1 31/10/2005 10:49:00 AM KANGAR TIDAK PAKAI TOPI KELEDAR RM 70 1-FF344123
.

KBC 3477 ialah sebuah kereta kancil. Saman pulak di Kangar sedangkan saya di Kulim.
Mana mungkin memandu kereta mesti pakai helmet. Lagi pun saya ni bukan pemandu Rally Dakar atau yang sewaktu dengannya.
Namun itulah keadaannya.Bila terdesak untuk menambah hasil pendapatan negara.
Nak saman, samanlah.Asalkan kena pada tempat!Jika tidak, ZALIM namanya.

No comments:

Post a Comment