Wednesday, August 3, 2011

RAMADHAN DAN NASI KERABU KELANTAN


Ramadhan..bulan yang penuh keberkatan.Mengajar manusia 1001 sifat kehambaan.Ramadhan juga medan umat manusia melakukan 3 servis utama iaitu SERVIS AKIDAH,SERVIS AKHLAK DAN SERVIS KESIHATAN kepada tubuh-tubuh manusia yang mengenal Allah.
Alhamdulillah..di dalam kesibukan menghidupkan Ramadhan,tahun ini saya sempat bersama isteri mengambil peluang berniaga.Setelah berbincang dengan isteri,maka keluarlah idea untuk menjual NASI KERABU KELANTAN.Iaitu makanan kegemaran isteri saya yang sememangnya orang Kelantan.
Dengan sedikit modal yang ada,saya dan isteri memulakan perniagaan pada hari pertama puasa iaitu 1 Ogos 2011.Lokasinya hanya di tepi jalan di kawasan perumahan Taman Mahsuri,Padang Serai.Sesiapa yang nak rasa boleh la singgah-singgah kat gerai saya tu.

Apa pun,peringatan buat diri saya dan anda juga.Dalam kesibukan mengejar dunia,kejarlah juga akhirat kerana amalan sunat yang dilakukan di dalam bulan Ramadhan akan diberikan pahala fardu.Manakala amalan fardu akan dilipatgandakan pahala.

No comments:

Post a Comment